fredag 30 mars 2012

Night rider

Jag minns den här natten. Jag bodde hemma över sommaren, som vanligt. Borde ha varit runt 1997 kanske. Jobbade som vårdbiträde på det lokala sjukhemmet. Just den här natten kunde jag inte somna, så vid runt kl 02 fick jag nog av att rulla mig i sängen, så jag tog kameran och lånade bilden och for och fotade lite. Hann med en sväng ner till Torpsjön innan jag hamnade på Getberget. Det var en fanstastisk soluppgång, samtidigt som det låg tunga dimsjok i Ljungandalen.

Efter avslutat fotograferande åkte jag hem, åt frukost och gick till jobbet kl 07:00.

Här börjar dimman lätta och man ser på skuggorna att solen precis är på väg upp.

Canon EOS 500N, Fuji Sensia 100. Men här blir jag osäker på objektivet. Antingen är det Tokina 100-300 mm f5,6-6,7 på full zoom, alt ett Listar 500 mm spegeltele f8. Den mjuka teckningen i bilden skulle föreslå det senare, men jag är osäker.

Ser att bilden inte var riktigt städad efter scanningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar