fredag 16 mars 2012

Herr Walkman

Hej kära barn, här är farbror Analog. Vet du inte vad det är, är du troligen född på denna sidan år 2000. Ni andra vet, i kameror hade man sån där film som man sen fick skydda från ljus, och lämna in för att få framkallat.

Nåväl. En funktion jag saknar i min digitala systemkamea är funktionen att göra dubbelexponeringar direkt i kameran. Det blir inte samma sak att göra det i datorn i efterhand.

Här var jag väldigt artzy, eller så hade jag sniffat avgaser för länge. Det är en trippelexponering, tagen vid övergånsstället vid Fyrisskolan, som korsar Luthagsesplanaden. Den fick även ett hedersomnämnande i tidningen FOTO:s läsartävling årets fotograf. Året minns jag inte, kanske 1997 typ.

Canon EOS 500N, Tokina 100-300 mm f5,6-6,7, Fuji Sensia 100.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar